Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Deze gids is het eindresultaat van een project waarbij mensen uit het onderwijs en de cultuursector de koppen bij elkaar staken om op zoek te gaan naar een "geschikte formule" om cultuureducatie aan te pakken in de klassen. Het resultaat mag gezien worden: hoe kan je uiteenlopende thema's aanpakken, wat zijn de voor- en nadelen van bepaalde formules, met welke "deelfacetten" moet je rekening houden bij bepaalde onderdelen van je educatiepakket (vergeet bijvoorbeeld je doelpubliek niet bij een rondleiding), ... Een pracht van een praktisch gidsje waarmee een heel uiteenlopende groep mensen (gidsen, leraars, museummedewerkers, vrijwilligers, ...) aan de slag kan om bepaalde groepen kennis te laten maken met bepaalde culturele onderwerpen. Elk museum en elke school hoort dit boekje in huis te hebben.
Didactics of the arts --- cultuureducatie --- didactiek --- cultureel erfgoed --- 476.43 --- erfgoed --- geschiedenis --- Didactiek van de kunst --- PXL-Education 2018 --- onderwijs --- didactische werkvormen --- Cultural property --- Educational aspects
Choose an application
Dit is een boek waarin oud en nieuw samenkomen. Alsof het 31 december is, middernacht. Het moment waarop het oude jaar met een knal tegen het nieuwe botst. Dat moment is dit boek, een vuurwerk van vogels dat ratelt, sist, kleppert, fluit, kraakt, krijst, knort en trompettert zodra je het openslaat. Het oude jaar bracht de prenten, het nieuwe jaar de verhalen. Waargebeurde verhalen over Mustapha de purperreiger, over zeearenden als vliegende deuren, over de wraak van de waterral. Over de kampioenste onder de zangvogels, de gemeenste onder de roofvogels, over zwanen die kunnen zingen met hun vleugels.Dit is een boek dat tweehonderdvijftig jaar geleden is begonnen en waar nooit een einde aan zal komen. Iedere keer bij het openslaan zal er vuurwerk zijn, een feest van oud en nieuw in Het heel grote vogelboek.
Didactics of biology --- Birds --- lager onderwijs 1ste graad (doelgroep) --- lager onderwijs 2de graad (doelgroep) --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep) --- vogels --- Vogels - prentenboek --- Prentenboek 9+ --- PXL-Education 2018 --- secundair onderwijs --- natuur --- observeren --- Dieren --- Vogels
Choose an application
Plezierig verhaal over de zomer. Voor peuters vanaf 24 maanden, met de wereld rondom het kind als thema. Ik ben Kaatje. Vandaag is het lekker warm. Ik kan de hele dag buiten spelen. Het is zo fijn als het zomer is!
Kindergarten --- Dutch literature --- seizoenen (themawoord fictie) --- zomer (themawoord fictie) --- spelen (themawoord fictie) --- kleuteronderwijs driejarigen (doelgroep) --- prentenboeken (genre) --- peuters (doelgroep) --- PXL-Education 2018 --- kleuteronderwijs --- kinderboek --- vanaf 24 maanden --- JB SLEG --- prentenboeken --- zomer --- peuters --- buitenspelen --- Books and reading for youth
Choose an application
Philosophy of language --- Research on teaching --- taalbeleid --- Didactics of languages --- 485.2 --- Didactiek --- Vreemde talen --- Nederlands --- talenonderwijs --- didactiek --- Taal en letterkunde; overige talen --- PXL-Education 2018 --- didactiek van de talen --- Nederlandse taal ; secundair onderwijs ; didactiek --- Didactiek. --- Nederlands. --- Vreemde talen. --- didactiek. --- talenonderwijs. --- Taal en letterkunde; overige talen.
Choose an application
28990159
grammatica --- Frans --- Didactics of French --- Didactics of secundary education --- secundair onderwijs 2de graad --- ASO (algemeen secundair onderwijs) --- secundair onderwijs 3de graad --- TSO (technisch secundair onderwijs) --- 485.2 --- leerboeken --- spraakkunst --- Grammatica (Spraakkunst) --- Didactiek --- Taal en letterkunde; overige talen --- Schoolbooks - Didactic material --- Franse spraakkunst --- PXL-Education 2018 --- Grammar --- Grammatica --- Cursus bachelor in het Office Management --- Oefening --- Bachelor in het office management --- fran 485.2 --- didactiek secundair onderwijs - Franse taal en letterkunde --- Frans : grammatica --- Frans : taalonderwijs --- 804
Choose an application
Wat is nu de gemiddelde levensverwachting in de wereld ?Hoeveel meisjes maken de basisschool af ?Welk percentage van de wereldbevolking leeft in armoede ?Hoeveel kinderen in de wereld zijn nu ingeënt tegen een ziekte ?Op eenvoudige vragen over wereldwijde trends geven we systematisch de verkeerde antwoorden. Het is zelfs zo erg dat een chimpansee die willekeurig antwoorden kiest consequent leraren, journalisten, Nobelprijswinnaars en studenten overtreft. In Feitenkennis legt hoogleraar Internationale Gezondheid en wereldfenomeen Hans Rosling uit waarom dit gebeurt. Hij presenteert daarbij tien redenen en komt zo met een radicaal nieuwe verklaring.Ons probleem is dat we niet weten wat we niet weten, en dat zelfs onze gissingen gebaseerd zijn op onbewuste en voorspelbare vooroordelen. Het blijkt dat onze wereld in een veel betere staat is dan we denken. Dat betekent niet dat er geen echte zorgen zijn. Maar als we ons de hele tijd zorgen maken om de verkeerde dingen en ons niet richten op de feiten, kunnen we het zicht verliezen op de dingen die ons het meest bedreigen.Feitenkennis zit boordevol anekdotes, aangrijpende verhalen en uiteraard met de kenmerkende grafieken van Rosling. Het is een inspirerend, onthullend en ook essentieel boek dat de manier waarop je de wereld ziet compleet zal veranderen.Hans Rosling was een Zweedse arts en hoogleraar Internationale Gezondheid. Hij was adviseur van de Wereldgezondheidsorganisatie en UNICEF, en medeoprichter van Gapminder. Daarnaast presenteerde hij wetenschappelijke documentaires op de BBC, gaf hij een van de best bekeken TED Talks aller tijden, en behoorde tot 'the 100 most influential people' volgens Time Magazine. Hij overleed op 7 februari 2017 op 68-jarige leeftijd en wijdde de laatste jaren van zijn leven aan het schrijven van dit boek.Bron : http://www.bol.com
sociale indicatoren --- 308 --- Statistiek ; wereldbevolking. --- statistieken --- Statistical science --- statistiek --- 651 Maatschappij. Algemeen --- BPB9999 --- Statistische gegevens --- Beeldvorming --- Vooroordelen --- Sociologie --- Science --- Statistiek --- Wereld --- #KVHA:Journalistiek --- #KVHA:Feitenkennis --- economie --- Wetenschap --- Sociologische onderzoeksmethoden (algemeen) --- onderzoeksmethoden --- Bevolkingsstatistiek --- Methods in social research (general) --- PXL-Education 2018 --- PXL-Central Office 2018 --- bevolkingsvraagstuk --- bevolkingsstatistieken --- Quantitative methods (economics) --- Vooroordeel --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Sport --- Verpleegkunde --- 500 --- wetenschap --- historische kritiek --- exacte en natuurwetenschappen algemeen --- sciences exactes et naturelles généralités
Choose an application
Joost Swarte koos tien kunstenaars die deel uitmaakten van De Stijl of erdoor werden beïnvloed. Hij verbeeldt hun atelier en hoe ze werkten, in een hommage die toont wat deze kunstenaars, architecten en ontwerpers onvergetelijk maakt. Maak kennis met negen kunstenaars die bij De Stijl hoorden, zoals Mondriaan en Rietveld. Kijk hoe ze in hun ateliers aan het werk zijn. Prentenboek met stripachtige tekeningen in heldere kleuren. Vanaf ca. 5 t/m 8 jaar.
De Stijl --- lager onderwijs 1ste graad (doelgroep) --- lager onderwijs 2de graad (doelgroep) --- Zwart, Piet --- Leck, van der, Bart --- Doesburg, van, Theo --- Oud, J.J.P. --- Verzuu, Ko --- Torres García, Joaquín --- Mondriaan, Piet --- Huszár, Vilmos --- Rietveld, Gerrit --- Abstracte schilderkunst --- Kunstenaars --- Kunst --- Dadaïsme --- Van Doesburg, Theo --- Bauhaus --- Musea --- Prentenboeken --- Jeugdboeken 10-12 jaar --- PXL-Education 2018 --- basisonderwijs --- kunsteducatie --- kunst en kinderen --- cultuureducatie --- technologische opvoeding --- Kleuren --- Abstracte kunst --- Kunstenaar --- Museum --- Afrika --- Azië --- Nederland --- China --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Literatuur --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep)
Choose an application
Met een grondige beheersing van het Nederlands kom je overal goed voor de dag, of je nu het woord moet voeren of een belangrijke tekst moet indienen. Handboek Nederlands. Mondelinge en schriftelijke taalvaardigheid helpt het taalgebruik van studenten hoger onderwijs terug op te krikken, en vormt een brede basis waarop ze hun hele professionele leven kunnen bouwen. Handboek Nederlands behandelt de theorie rond grammatica, spelling en taalzuivering en spitst zich toe op stijl en communicatieve vaardigheden. Bovendien bevat het talloze voorbeelden en praktijkgerichte suggesties. Het bijbehorende Werkboek Nederlands, dat aansluitende oefeningen biedt, is apart verkrijgbaar.https://www.standaardboekhandel.be/p/handboek-nederlands-9789401445405
Néérlandais (langue) --- Nederlands --- mondelinge taalvaardigheid --- schriftelijke taalvaardigheid --- 485.1 --- Nederlands ; taalvaardigheid. --- Néerlandais (langue) --- taalvaardigheid --- mondelinge communicatie --- schriftelijke communicatie --- Dutch language --- Didactics of Dutch --- Stilistics --- Higher education --- Mass communications --- Schrijven --- Taalvaardigheid --- Nederlandse taal ; taalgebruik --- Nederlands taalgebruik --- communicatievaardigheden --- hoger onderwijs --- PXL-Education 2018 --- Mondelinge taalvaardigheid --- Schriftelijke taalvaardigheid --- Grammatica --- Spelling --- Woordenschat --- Stilistiek --- Cursus bachelor in de Journalistiek --- Cursus bachelor in het Communicatiemanagement --- Didactics of Dutch. --- Higher education. --- Mass communications. --- Stilistics. --- Dutch language. --- Cursus bachelor in de Audiologie --- Cursus bachelor in de Logopedie --- Oefening --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Bachelor in de journalistiek --- Bachelor in het communicatiemanagement --- Bachelor in de logopedie --- Bachelor in de audiologie
Choose an application
Dit boek is ontstaan uit lectuur en praktijk. We ambiëren om (toekomstige) leraren noodzakelijke kennis aan te reiken om effectieve klasmanagementvaardigheden te ontwikkelen. We zijn ervan overtuigd dat je kunt leren hoe je voor de klas moet staan. Een (wetenschappelijke) kennisbasis is volgens ons een eerste belangrijke stap in het ontwikkelen van de nodige competenties op dit vlak: weten wat je kunt doen en waarom én weten wat je best vermijdt en waarom. Het boek zet de leraar aan tot zelfreflectie en bijsturen van het eigen lerarengedrag om zo een goede regisseur te worden in elke klassituatie.Maar kennis alleen is niet voldoende. Theorie kan je lezen, begrijpen, studeren. Voor ze daadwerkelijk je handelen kan sturen, moet je de theorie zo beheersen dat ze spontaan in je opkomt bij het analyseren van je lessen op vlak van klasmanagement. Daarom hebben we ook een oefeningenboek ontwikkeld met authentieke situaties en casussen. Het oefeningenboek wil (toekomstige) leraren zelf laten nadenken over aspecten van goed klasmanagement, hen inzichten bijbrengen en in interactie met anderen ideeën laten uitwisselen. Bij elke oefening staat een korte theoretische duiding. Dit boek geeft hierbij nog meer achtergrond. Hoewel de boeken samen één geheel vormen, zijn ze ook los van elkaar waardevolle lectuur in het kader van klasmanagement.
Klassenmanagement --- 454.22 --- Tucht --- Klasmanagement --- Onderwijsstijlen --- Motivatie --- Relatie leraar - leerling --- Secundair onderwijs --- Onderwijsstrategieën --- Didactic strategies --- klasmanagement --- Onderwijskunde --- evaluatie (onderwijs) --- Klassenmanagement ; secundair onderwijs --- klassenmanagement --- onderwijsstijlen --- didactiek --- onderwijsstijlen, beloningen, omgang leerkracht-leerling, straffen --- motivatie --- klassfeer --- education --- IKZ (integrale kwaliteitszorg) --- waarneming --- onderwijs --- kwaliteitscontrole --- psychologie --- Didactische werkvormen --- PXL-Education 2018 --- onderwijskunde --- secundair onderwijs --- gedragsobservatie --- gedragsproblemen --- ordehandhaving --- Motivatie : onderwijs --- Relatie leraar-leerling --- 371.3 --- 371.21 --- relatie leraar - leerling --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenopleiding --- Didactics --- tucht --- Onderwijsstrategie --- 371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- #SBIB:37H0 --- #SBIB:316.334.1O440 --- Pedagogie --- Onderwijsgedrag: algemeen
Choose an application
Meer en meer jongeren groeien vandaag op in verschillende soorten gezinnen. Eén op drie Vlaamse jongeren ervaart minstens één gezinsverandering (scheiding van de ouders, het verlies van een gezinslid, een nieuwe partner bij een ouder, enz.) voor zijn of haar 18de verjaardag. Sommige jongeren ondervinden hier nauwelijks negatieve gevolgen van. Voor anderen betekenen deze veranderingen een grote uitdaging voor het fysisch en psychisch welbevinden, zowel thuis als op school.Ook scholen en leerkrachten staan voor de uitdaging om met die veranderende gezinnen om te gaan. Wat met gescheiden ouders en het oudercontact? Wat met examens na het verlies van een ouder? Wat kan je als school doen voor leerlingen uit verschillende soorten gezinnen?Divers gezin(d) biedt concrete handvaten om met veranderingen in gezinnen om te gaan op school en in de klas. Het boek bevat achtergrondinformatie over de diverse gezinssamenstellingen in Vlaanderen, allerhande tips en tricks voor inclusief gezinsbeleid op school en uitgewerkte werkvormen rond gezinsveranderingen en gezinsvormen die toepasbaar zijn in verschillende vakken en graden.(Bron: https://www.pelckmanspro.be/divers-gezin-d.html)
parents --- nieuwsamengestelde gezinnen --- Didactics of social education --- schoolorganisatie --- onderwijsorganisatie --- 458.1 --- Diversiteit --- Inclusie --- gezinnen --- samenlevingsvormen --- gezinsveranderingen --- Nieuw samengestelde gezinnen en onderwijs --- #SBIB:316.356.2H3360 --- #SBIB:316.356.2H3414 --- #SBIB:316.356.2H5400 --- #SBIB:316.334.1O280 --- Basisonderwijs --- Gezinnen --- Organisatie - Management --- Gezinssociologie: alternatieve vormen van huwen en samenwonen (incl. homosexuele relaties) --- Gezinssociologie: echtscheiding: kinderen, (co-)ouderschap --- Gezinssociologie: welzijnszorg en gezondheidszorg --- Relaties tussen personeel, school en community: algemeen --- Didactics of secundary education --- Initial didactic situation --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Flanders --- Leerlingbegeleiding --- PXL-Education 2018 --- onderwijs en maatschappij --- diversiteit --- gezinssamenstelling --- ouders-school relatie --- ouders-kind relatie --- Gezinsbeleid --- Relatie ouder - school --- Gezin --- Relatie school - ouder --- Geschiedenis --- Thuiszorg --- Atlas --- Museum --- Maatwerk --- Ouderenzorg
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|